Hoe ziet een werkdag van Wim Weijmans (Marketeer Building Holland) eruit?
“Hoe ziet een dag van een marketeer bij Easyfairs eruit? Vooral heel gevarieerd. Het ene moment maak je een interview met een keynote speaker voor op de website en in de e-mailnieuwsbrief, het andere moment praat je met uitgevers over een bannercampagne. Vandaag kijk ik erg uit naar de eerste proeven van het nieuwe online magazine over het verduurzamen van de gebouwde omgeving. Het magazine gaat een rol spelen in de publiciteitscampagne rond Building Holland 2021.
Uiteindelijk draait het om content. Je krijgt een goed gevoel van mooie verhalen die doen wat ze moeten doen: informeren en uiteindelijk leiden tot de juiste bezoekers op het event of online. Natuurlijk ligt daaraan een plan ten grondslag. Met online marketing in de hoofdrol. Je schrijft een verhaal, daarna kijk je in de statistieken hoe vaak erop geklikt is. Zo zit het online magazine vol met links en ik ben altijd enorm benieuwd waarop het meest geklikt wordt. Ik sluit de dag af met een post op social media waarin ik het eerste hoofdthema van Building Holland 2021 bekend maak.”
Wim Weijmans, Marketeer Building Holland